أهمية البنية التحتية التقنية في التحول إلى الجامعة الذكية
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
http://ar.unesco.org/themes/education-21st-century
( علي، خالد ) 2116 (، نالعمارا الذكية صياتة معاصرا للعمارا المحليةن، رسالة (
. دكتوراه، قسم الهندسة المعمارية، كلية الهندسة، جامعة أسيوط، مصر. ص 2 ص 3
( الخماش، مشاعل ) 2103 (، ننحو الجامعة الذكية وفقات لمتطلبات اقتصاد المعرفة تصور - (
. مقتر للتعليم العالي السعودين، أطروحة دكتوراه، جامعة أم القرى، السعودية، ص 99
(4) Morze, N. V., Glazunova, O. G., & Grinchenko, B. (2013). “What Should be E-Learning Course for Smart Education”. In ICTERI, 411-423. Available at: http://ceur-ws.org/Vol-1000/ICTERI-2013-p-411-423-MRDL.pdf.
(5) Rudall, B. H., & Mann, C. J. H. (2007). “Smart systems and environments”. Kybernetes, 36 (3/4), 456-464. DOI: https://doi.org/10.1108/03684920710747066
(6) Alsaif, Fatimah & Clementking, Arockisamy (2014). “Determination of Smart System Model Characteristics for Learning Process”, International Journal
(7) Ng, J. W., Azarmi, N., Leida, M., Saffre, F., Afzal, A., & Yoo, P. D. (2010). The Intelligent Campus (iCampus): “End-to-end learning lifecycle of a knowledge ecosystem”, In Intelligent Environments (IE), 2010 Sixth International Conference on (332-337). DOI: https://doi.org/10.1109/IE.2010.68